エンタープライズデータの知られたくない秘密
The Dirty Little Secret of Enterprise Data

About

汚いデータはいくら分析しても時間とお金と機会を無駄にするばかりです。この問題を解決すれば、データサイエンティストは、データの清浄化と前処理にかかる時間を削減し、分析的判断や結果を出すことに集中できます。

本講演では、連続起業家でありTamr社の共同創業者であるアンディ・パルマー氏が、乱雑で手に負えないエンタープライズデータの知られたくない秘密を暴露します。その秘密とは、データサイエンティストは、本来のデータ分析業務の前に、データを清浄化したり準備する作業に、その労力の80-90%を費やしている、ということです。パルマー氏は、企業全体のデータの収集・整理・準備を自動化することで、Fortune 500に名を連ねる大企業が、データ整備問題を解決し、数億ドルもの価値を生み出したかについて説明します。

  • コスト削減面では、Tamr社はGEの財務、調達の担当役員達と連携して、GEの支出・サプライチェーン・物流に関する分析提供し、活用されています。
  • 成長面では、Tamr社はToyota Motors Europe (TME) が最高の製品とサービスを提供する革新的な技術を提供しています。TMEは、データ統合を、顧客を深く理解するためのコアな要素である考えています。

本講演では、パルマー氏は、こうした成功を収めたプロジェクトの青写真について論じ、企業全体にわたる分析を行うためのデータを準備するための体系的かつ拡張性のあるアプローチについて概説します。

Bad data plumbing wastes time, money and opportunity. Fix it, and your data scientists can focus less on cleaning and preparing data, and more on driving analytic decisions and outcomes.

In this presentation, serial entrepreneur and Tamr Co-Founder Andy Palmer exposes the dirty secret of messy, siloed, enterprise data: Bad plumbing, which forces data scientists to spend 80-90% of their effort cleaning and preparing data instead of actually analyzing it. Palmer shares how Fortune 500 companies are fixing their plumbing and gaining $100s of millions of value by automating the collection, organization and preparation of enterprise-wide data.

  • On the savings side, Tamr is working with financial and procurement execs at GE to leverage analytics for spend, supply chain, and logistics
  • On the growth side, Tamr is working with Toyota Motors Europe to provide the best products and services in an innovative way. TME saw unifying data as the core component to deeply understanding their customers.

In this talk Palmer will discuss the blueprint for these successful projects and will outline how these teams have developed systematic, scalable approaches to preparing data for analysis across the enterprise.